04 листопада Президент учнівського самоврядування Чайка Віолетта відвідала зустріч лідерів учнівського самоврядування Бучанської МТГ.
На зустрічі Віолетта познайомилася з лідерами інших шкіл та з головою Молодіжної ради Бучанської громади, приєдналась до обговорення теми "Молодь, політика, зміни"
План роботи учнівського самоврядування на
2023–2024 навчальний рік
Статут учнівського самоврядування
РОЗДІЛ І. Загальні положення
1.1. Учнівське самоврядування – добровільна дитяча демократична організація основною цілю якої є сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, охорони здоров’я, культурного та фізичного виховання, згуртованості шкільного колективу, формування у всіх учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків, що є невід’ємною частиною системи управління школою. Учнівське самоврядування є універсальною формою активності учнів, яку можна з однаковим успіхом вважати як засобом життя учнівського колективу, так і прикладом творчої самореалізації особистості. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі навчального закладу, притягує їх до управління справами колективу, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки, формує почуття керівника спочатку у класі, а потім у школі, місті, державі. Учнівське самоврядування – це не наглядова структура, а спосіб організації життя колективу.
1.2. Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно-правовими документами, що діють в школі та цим Положенням.
1.3. Учнівське самоврядування організовується з учнів школи. Учні 5–9 класів об’єднуються у Шкільний кабінет Міністрів учнівського самоврядування.
1.4. Первинною ланкою учнівського самоврядування є старости класів.
1.5. Координують роботу учнівського самоврядування завуч з виховної роботи та педагог-організатор.
РОЗДІЛ ІІ. Мета і завдання
2.1. Метою організації самоврядування є формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
2.2. Головною метою є:
• захист прав та інтересів учнів;
• інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;
• розробка та втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в школі.
2.3. Завдання:
• виявлення та підтримка лідерів молодіжного руху;
• формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;
• привернення уваги широких кіл громадськості до проблем молоді у вільний від навчання час;
• розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику, а також розширення кругозору;
• затвердження здорового способу життя;
• формування норм культури поведінки і спілкування, розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку;
• об’єднання старшокласників для добрих, корисних, цікавих справ;
• пошук нових нетрадиційних, цікавих форм роботи з учнями.
РОЗДІЛ ІІІ. Вибори.
3.1. Волевиявлення учнів здійснюється за допомогою виборів.
3.2. Право голосу на виборах і референдумах мають учні 6 – 9 класів.
3.3. Референдум проводиться згідно з пунктом 3.10 та за наявністю більш ніж 50 % учнів 6 - 9 класів.
3.4. На виборах встановлюється принцип: один виборець – один голос.
3.5. Кандидати до загальношкільного самоврядування обираються під час класних зборів шляхом відкритого чи таємного голосування більшістю голосів.
3.6. Вибори Прзидента шкільного самоврядування проводиться раз в навчальний рік. День виборів призначається діючою Кабінетом міністрів учнівського самоврядування.
3.7. Висунення кандидатів на пост Президента здійснюється шляхом самовисування з подальшою реєстрацією виборчою комісією (формується з попередніх членів парламенту).
3.8. Після офіційної реєстрації кандидат отримує право розпочати передвиборчу агітацію.
3.9. Заступник Президент може обиратися діючим Президентом з числа учасників самоврядування .
3.10 АГІТАЦІЯ В ДЕНЬ ВИБОРІВ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ! В кінці кампанії, за згодою, проводиться передвиборча агітація.
РОЗДІЛ ІV. Позбавлення членства учнівського самоврядування
4.1. Позбавлення членства загальношкільного самоврядування відбувається у випадку:
• несистематичного і недобросовістного виконання покладених на учня обов’язків;
• порушення правил для учнів і ігнорування зауважень;
• переходу до іншого навчального закладу.
4.2. Після припинення повноважень члена загальношкільного самоврядування учні відповідного класу повинні обрати нового представника не пізніше одного місяця з часу виключення.
РОЗДІЛ V. Внесення змін до Статуту школи з ініціативи учнівського самоврядування
5.1. Зміни та доповнення до Статуту школи подаються на розгляд Ради і адміністрації.
5.2. Зміни до Статуту школи можуть бути запропоновані лише членом загальношкільного учнівського самоврядування.
5.3. Зміни до Статуту школи вважаються прийнятими, якщо за них проголосували більш як 50 % членів Ради, одобрити члени адміністрації (директор і його заступники) і батьківського комітету.
5.4. Прийняті зміни до Статуту вважаються дійсними після їх оприлюднення.
РОЗДІЛ VI. Рада Шкільного Парламенту
6.1. Склад Ради Шкільного Парламенту приймається на зборах представників 6-9 класів за поданням Президента та заступника.
6.2. Міністрами можуть обиратися учні, які навчаються в даному навчальному закладі не менше 2-х останніх років, мають високий чи достатній рівень навчальних досягнень і не мають порушень дисципліни.
6.3. Повноваження Міністрів Учнівського самоврядування припиняються одночасно з припиненням повноважень Ради Шкільного Парламенту.
6.4. Рада несе відповідальність перед Президентом та заступником.
6.5. Міністри мають право робити будь-які кадрові зміни в структурі Міністерства самостійно.
6.6. Повноваження Міністра Учнівського самоврядування припиняється достроково у разі:
• складання повноважень за його особистою заявою;
• у разі переходу на навчання в інший навчальний заклад;
• невиконання своїх обов’язків, порушення дисципліни.
РОЗДІЛ VII. Президент
7.1. Президент є гарантом дотримання прав і свобод школярів.
7.2. Вибори Спікера Учнівського самоврядування відбуваються раз у два роки.
7.3. Спікер Учнівського самоврядування:
• забезпечує розвиток учнівського самоврядування;
• доповідає про свою роботу загальним зборам представників 6–11 класів, що збираються раз на семестр;
• представляє школу у міжшкільних відносинах;
• призначає загальношкільний референдум;
• подає кандидатуру Віце-спікера;
• підписує або накладає вето на рішення, прийняті Радою;
• співпрацює з адміністрацією та батьківським комітетом гімназії.
7.4. Президент не має права передавати свої повноваження іншим особам.
7.5. У разі відсутності Президент його обов’язки виконує заступник.
7.6. Президент виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президент.
7.7. Президент може бути усунений Радою Шкільного Парламету в порядку імпічменту у разі:
• порушення ним чинного законодавства учнівського самоврядування;
• недобросовістного виконання своїх обов’язків.
РОЗДІЛ VIII. Заохочення і покарання учнів
8.1. У разі потреби можуть бути використані такі форми покарання:
• усне чи письмове зауваження;
• попередження на лінійці;
• повідомлення батьків в усній чи письмовій формі.
8.2. Заохочення мають такі форми:
• подяка на лінійці;
• подяка у письмовій формі у щоденнику учня;
• нагородження грамотою, цінними подарунками;
Основні шляхи підвищення активності та ролі учнівського самоврядування:
➢ надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності;
➢ поєднання самодіяльності дітей з керуванням дорослих;
➢ активне залучання учнів до всіх сфер життя учнівського колективу;
➢ надання учням реальних прав і обов’язків;
➢ повага педагогів до самостійних думок і рішень учнівського самоврядування, його органів;
➢ кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу;
➢ відкритий характер роботи всіх органів самоврядування;
➢ відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності, реалізація принципу: жодного підлеглого – всі відповідальні.
Президент школи – Курбанов Кирил
Заступник Президента – Мостова Катерина
Секретар – Щегельська Вікторія
Міністерство | Міністр міністерства | Клас |
Міністерство освіти | Палінчак Вероніка | 9 |
Міністерсво дисципліни і порядку | Пікулєв Юрій | 9 |
Потупа Микита | 9 | |
Міністерство інформації | Чайка Віолетта | 8 |
Євдокименко Маргарита | 8 | |
Шапошнікова Карина | 8 | |
Міністерство культури і дозвілля | Опанасюк Альбіна | 6 |
Петренко Марія | 6 | |
Кудлай Анастасія | 6 | |
Міністерство екології та здоров’я | Петренко Поліна | 6 |
Лутченко Олександра | 7 | |
Міністерство зв’язків з громадськістю | Кононова Ірина | 9 |
Мостова Катерина | 9 | |
Мряна Софія | 5 | |
Кононова Вероніка | 5 | |
Чайка Сніжана | 5 | |
Кисленко Маргарита | 5 | |
Міністерство фізичної культури і спорту | Мовчун Поліна | 7 |
Мосенз Артем | 7 |
Коментарi